Ce trebuie sa ai in vedere cand alegi o aplicatie CRM:
-
Alege un partener orientat catre nevoile tale specifice si care intelege managementul relatiei cu clientul in totalitatea valentelor sale, dincolo de softul pe care il dezvolta sau comercializeaza.
-
Alege pentru implementare CRM o aplicatie pentru managementul clientilor care poate fi usor customizata.
-
Alege un partener stabil, care te poate sprijinii pe termen lung, nu doar cu o implementare CRM. Clientii sunt in continua schimbare, la fel trebuie sa fie si softul care gestioneaza relatia cu ei.
-
Alege pentru implementare CRM un soft cu o interfata prietenoasa, pentru ca aplicatia sa fie usor acceptata de intreaga companie. Perioada critica nu este cea de definire a specificatiilor tehnice, ci integrarea conceptului si implementarea softului la nivelul departamentelor de Vanzari, Marketing, Customer Service, Management Superior, etc.
Care sunt factorii de succes in implementarea unui CRM?
Trebuie sa ai in vedere cel putin urmatoarele puncte:
-
Sa existe o strategie de marketing care integreaza obiective clare in ceea ce priveste Managementul Relatiei cu Clientii;
-
Pregateste organizatia pentru implementarea CRM: integrarea conceptului si utilizarea softului;
-
Defineste corect nevoile companiei in ceea ce priveste caracterisiticile softului CRM, implicand toate tipurile de utilizatori din companie.;
-
Alege pentru implementare CRM un Project Manager cu experienta!
-
Alege eventual si un consultant specializat in Customer Relationship Management. Daca consultantul si furnizorul de software au o relatie buna, sansele de reusita sunt cu atat mai mari;
-
Nu dispera daca nu vezi rezultate in materie de profit in cateva luni! In general rezultatele se vad in cifrele companiei dupa primii 2 ani de utilizare a softului.