Obiectivele CRM
- GET new customers (Aduce noi clienti)
- KEEP existing customers (Pastreaza clientii existenti)
- GROW business with all customers (Creste afacerea raportandu-se la toti clientii)
De ce sa folosesc un CRM?
- ca sa pastrez si sa fidelizez clientii;
- ca sa imi cresc cifra de afaceri prin vanzari suplimentare si repetate catre clientii mei;
- ca sa prestez servicii de calitate catre clientii mei;
- ca sa fiu in fata completitiei;
- ca sa eficientizez procesele de marketing si vanzari ale companiei.
Au nevoie companiile de CRM?
In conditiile crizei economice, cea mai sigura strategie este cea de pastrare si dezvoltare a clientilor existenti.In materie de cheltuieli, este de pana la 10 ori mai ieftin sa intretii un client vechi decat sa castigi unul nou. Iar cele de mai sus se vad in cererile in crestere pentru software CRM si nu doar pentru CRM Romania.
Piata CRM a crescut la nivel mondial cu 12,5% in 2008, atingand o valoare de 9,15 miliarde de dolari, conform unui studiu Gartner dat publicitatii la mijlocul lui iulie 09. Potrivit Gartner, in 2009 piata CRM la nivel mondial va inregistra o crestere de circa 5%, in pofida crizei economice.