Despre CRM si Orientarea catre clienti
Orientarea catre clienti si marketingul relational reprezinta o etapa a marketingului aparuta in anii 90 ca urmare a intensificarii concurentei intre companiile de pe piata mondiala.O strategie de marketing orientata catre clienti inseamna:
- Relatie dinamica intre client si companie;
- Produse personalizate si potrivite nevoilor clientului;
- Promovare personalizata si interactiva in functie de nevoile si dorintele clientilor (printr-o segmentare atent pregatita, un mesaj personalizat, un canal care permite masurarea si colectarea feedback-ului);
- Stabilirea punctului de contact cu clientul cat mai aproape si in functie de optiunile acestuia (vanzare si promovare on-line, telefonica, la sediul clientului, prin agenti sau consultanti specializati, etc);
- Calitate evaluata in primul rand in raport cu nevoile si dorintele clientilor;
Informatii despre CRM ?
CRM inseamna Customer Relationship Management (Gestiunea Relatiilor cu Clientii) si reprezinta:- O ramura a marketingului aparuta in anii 90 avand ca principala strategie orientarea catre clienti;
- Un proces pe care o companie il foloseste pentru a urmari, organiza si utiliza cat mai eficient toate informatiile pe care le are despre clientii si prospectii sai;
- Despre CRM putem afirma ca este un software care gestioneaza si optimizeaza relatia cu clientii si prospectii companiei si care faciliteaza implementarea strategiei de management a relatiei cu clientii.